Summa sidvisningar

måndag 4 februari 2013

Skator är läskiga




Det är ett gäng Skator som håller till i träden på vår gård. Otäcka, skrikande, stora fjäderkotletter.
Så fort vi kommer ut samlas dom omkring oss och
väsnas så det gör ont i öronen.

Rätt som det är har dom omringat oss.
Då går dom till anfall. Dom flyger över våra huvuden.
Så nära att dom nästan nuddar våra öron.

Jag blir jätterädd när dom håller på så där.
Häromdagen blev jag nästan dragen i öronen av en
särskilt argsint skata. Som tur var kom Vilde springande och tassade till skatan så hon flög sin väg.

Så nu när jag går ut smyger jag vid dörren en stund och kollar att inga skator sitter i träden.
Är kusten klar springer jag ut. Och skulle dom komma medans jag är ute tar jag skydd under huset.

Tänk att det finns så elaka fjäderkotletter.

4 kommentarer:

  1. Fjäderkotletter är roliga när de är små! Bra att ni tar det försiktigt när de där läskiga typerna är i närheten,Nosbuff

    SvaraRadera
  2. Ja riktigt läskiga är dom. Det är tur att vi är tre. Men dom är ju många fler än oss. NosGos

    SvaraRadera
  3. Skator är JÄTTELÄBBIGA! Om dem tycker vi inte, alltsedan Rasmus blivit så mobbad av dem när han är ute med matte på koppelpromenader. :( Modigt gjort av Vilde att försvara er. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  4. Ja ibland är han riktigt bra att ha storebrorsan.
    NosGos

    SvaraRadera