Summa sidvisningar

tisdag 9 oktober 2012

Matvanor.



Matte blir aldrig nöjd. Alltid hittar hon något att 
klaga på. *fnys* Det senaste är våra matvanor.

Hon tycker det är jobbigt att vi inte kan ha samma
matvanor alla tre.

Jag, Yama, äter aldrig blötmat. Bara torr foder.
Torr fodret lyfter jag upp från skålen och lägger på
golvet innan jag tuggar sönder det.
Något matte tycker blir väldigt smuligt.

Vilde äter allt som går att äta. *fniss*
Men bara ur sin egen skål och den får ingen annan
äta ur. Skulle det hända att vi smakar ur den blir
han alldeles deppig och matvägrar.
Men bara en liten stund. För han är ett matvrak.

Tassa äter bara blötmat om den ligger i sås.
Och då slickar hon i sig såsen först av allt.
Tassa gillar människomat också och brukar imitera
en hund, tigga alltså.

Så matte får köpa tre sorters mat om vi alla ska få våra favoriter.
För det mesta gör hon det också. Hon är väldans snäll
vår matte, fast hon gnäller ibland.

4 kommentarer:

  1. Du Yama , säg till er matte att hon köper en flatare och vidare skål att servera maten ur till dig ! Min gissning är att du precis som jag INTE vill stöta i morrisarna vareviga gång du ska ta en tugga mat :)

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset Kjelle!
    Matte säger att hon ska prova det på direkten.
    Du är såååå bra Kjelle!

    SvaraRadera
  3. Men hur tänker hon nu? Det är väl klart att ni gillar olika saker för det gör ju tvåbeningar också! Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Matte tänker inte alls tror jag.
      SvansKram

      Radera