Summa sidvisningar

tisdag 12 mars 2013

Innelek idag



Igår var jag ute så länge på egen tass att matte blev orolig att det hänt något.
Det var alldeles mörkt ute innan jag kom hem.

Så där orolig blir hon inte om Vilde och Tassa är ute sent, bara när jag är det, vilket inte är ofta.
Det måste bero på att jag är minst till växten.

Lite orättvist är det ju i alla fall.
Men jag tycker lite synd om matte som blev så rädd.
Så idag stannar jag inne och leker med tygråttorna.
Vad gör man inte för sina människor när man är en snäll katt, som jag.

4 kommentarer:

  1. Min matte säger att hon är väldigt glad för att jag är nöjd med att vara innekatt och som bara är intresserad av att gå ut om det är fint väder :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min matte ångrar att hon lät oss bli utekatter säger hon.
      Hon är alltid orolig att det ska hända oss något.
      En olycka eller att vi blir kattnappade.
      Men vi är glada att vi får gå ut på egen tass och slipper släpa på matte. Hon är ju sååå långsam. =)

      Radera
  2. Spinnande att ni kan vara ute länge nu! Men vi kan förstå matte att hon blev lite orolig.Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja hon bryr sig ju om oss och vill inte att det ska hända oss något. NosGos

      Radera